GÜNCELLENDİ!! ODAMIZ TARAFINDAN MİADI GEÇEN İLAÇLARIN İMHASI İÇİN TOPLAMA İŞLEMLERİ BAŞLAMIŞTIR.

Değerli meslektaşlarımız;

Covid-19 süreci nedeni ile ertelemek zorunda kaldığımız Miadı Geçen İlaçların İmhası için Odamız tarafından toplama işlemi 12.07.2021 tarihinde başlamıştı. Gelen talepler doğrultusunda olası mağduriyetlerin önüne geçmek adına gerek İl Sağlık Müdürlüğü gerekse ilgili firma ile görüşmeler yapılarak miadı geçen ilaçların teslimi işlemi 04.08.2021 tarihine kadar uzatılmıştır.

Eczacılar ve Eczaneler Hakkındaki Yönetmeliğin 41 - (2) (Değişik:RG-28/3/2016-29667) maddesinde; "Miadı geçen veyahut kullanılamaz hâle gelmiş olan ilaçlar, eczane sahip veya mesul müdürü tarafından listelenir ve bu ilaçların imhası için il sağlık müdürlüğüne başvuru yapılır. İl sağlık müdürlüğü ve eczacı odası yetkilileri huzurunda tutanak düzenlenerek ilaçların imhası ilgili mevzuat doğrultusunda yapılır veya yaptırılır ve keyfiyet vergi dairesine bildirilir. Düzenlenen tutanak istendiğinde ibraz edilmek üzere eczanede muhafaza edilir." denilmektedir.  Bu Yönetmelik gereği Odamız ilgili yetkililerle görüşmüş  ve planlamaları tamamlamıştır.

Toplama ve imha işlemleri için meslektaşlarımızdan herhangi bir ücret talep edilmeyecektir. Sadece eczane stoklarındaki miadı geçmiş ürünler toplanacak olup, hastalar tarafından getirilen ürünler alınmayacaktır. Meslektaşlarımızın yapması gereken işlemler sırasıyla aşağıda yer almaktadır.

1- Miadı geçen ilaçların ITS'ye bildirimi yapılarak sistemden düşürülmelidir,

2- Ürünler 3 ayrı paket halinde hazırlanmalıdır.

  • Sitotoksik ilaçlar
  • Normal ilaçlar (sitotoksik olmayan ilaçlar )
  • Beslenme solüsyonları / mamalar

3- Sitotoksik ilaçların paketlerinin üzerine "SİTOTOKSİK" ibaresi yazılmalıdır.

4- Emzik, biberon vb. plastik içerikli ürünler alınmayacaktır.

5- Psikotrop ve uyuşturucu ilaçlar sadece İl Sağlık Müdürlüğü onay işlemi tamamlananlar alınacaktır.  

6- Hazırlanacak listenin ilgili yetkililer tarafından sayımını kolaylaştırmak için alfabetik    olması gerekmektedir. Her kolinin listesi ayrı hazırlanmalı ve 3 nüsha olarak ilgili koli üzerinde teslim edilmelidir.

7- Daha önceden İl ve İlçe Sağlık Müdürlükleri tarafından sayımı yapılmış ve imha edilebilir üst yazısı alınmış ilaçlar, ayrı olarak ekli listeleri ve onay yazıları ile birlikte yetkiliye bilgisi verilerek teslim edilecektir.

8- Belirtilen şekilde hazırlanan koliler;

 12.07.2021 - 04.08.2021 tarihleri arasında Merkez'de Odamıza, İlçelerde temsilciler tarafından tespit edilen günlerde temsilciliklere teslim edilmelidir. 

Listeler eczane otomasyon programından ya da ekli dosyadan hazırlanabilecek olup,  listelerde mutlaka kaşe ve imza olmalıdır.

          

 NOT: MİADI GECEN İLACLARIN ODAMIZA/TEMSİLCİLİKLERE TESLİM EDİLMESİ SIRASINDA ;

KOLİLERİN NUMARALANDIRILARAK HAZIRLANMASI,

İLGİLİ İLAÇ LİSTELERİNİN HER KOLİ İÇİN AYRI AYRI OLMAK ÜZERE 3 NÜSHA OLARAK HAZIRLANMASI,

HAZIRLANAN 2 NÜSHANIN AİT OLDUĞU KOLİ ÜZERİNE ŞEFFAF DOSYA İÇİNDE YAPIŞTIRILMASI,

3. NÜSHANIN İSE İŞLEMLER BİTİNCE  "SAYIMI YAPILDIKTAN SONRA BERTARAF EDİLMEK ÜZERE TESLİM ALINMIŞTIR" KAŞESİ YAPTIRILARAK GERİ ALINMASI GEREKMEKTEDİR.

KOLİLERİN AĞZININ KAPALI OLMASI, AYRICA HER KOLI ÜZERİNDE ECZANENİN ADI İLE İÇERİSİNDEKİ ÜRÜN GRUBUNUN (SITOTOKSIK, MAMA VB.) BELİRTİLMESİ GEREKMEKTEDİR. 

 

Yoğunluk olmaması için, teslimatların son günlere bırakılmamasını ve koli ve listelerin belirtildiği şekilde hazırlanmasını önemle rica ederiz.

 

LİSTE ÖRNEĞİ İÇİN TIKLAYINIZ

29 Temmuz 2021 - Okunma Sayısı : 2020